קווי פרובנס

קווי עיצוב הפרובנס שוטפים את המטבח הישראלי
נראה שכאשר יש דיון אודות סטייל, טעם טוב, אלגנטיות ואנינות, אי אפשר שלא להזכיר את צרפת. במקום שבו העולם הקולינארי טופח והפך לאמנות ממש, המטבח הצרפתי הוא אי של ניחוחות, רוחניות מרוממת ופילוסופיה. מה הפלא, אפוא, שרבים מעימנו חולמים על מטבחי פרובנס? מטבח פרובנסי מסורתי היה הרבה יותר מעוד חדר בבית. אמנם זה היה המקום שבו מכינים את האוכל, מבשלים ואופים, אך מטבחי פרובנס היו גם המקום שבו כולם התכנסו. מטבח עכשווי המעוצב בסגנון צרפתי פרובנסי שומר על הצביון המסורתי העתיק הזה אך בד בבד הוא מכניס שינויים וטכנולוגיות חדשניות.
 
עיצוב מטבח פרובנס אותנטי
מטבחי פרובנס מאופיינים בכמה אלמנטים בולטים, אז אם אתם חולמים על מטבח צרפתי כפרי אותנטי בסגנון פרובנס  הנה קווים בולטים לדמותו:

במטבח פרובנסי עתיק התנור הוא אחד האלמנטים הדומיננטיים בו. בעבר, התנור שבמטבח לא שימש רק לאפיה ובישול, הוא גם היה מקור ההסקה של הבית ולצידו תמיד היו מונחים עצים, שהשתלבו נפלא עם שולחן העץ והכיסאות. מאפיין נוסף של מטבח בסגנון פרובנס הוא שיטת האחסון הייחודית. ארונות המטבח הזכירו במידה רבה את ארונות הבגדים. ארונות פרובנסים היו פתוחים לרווחה ולרוב לא כללו דלתות. הם הכילו מגוון גדול של מדפים ועל גביהם היו מאחסנים אלמנטים דקורטיביים, חומרי גלם, תבלינים, ריבות וכלי מטבח. כלי הבישול לרוב היו עשויים מנחושת, חלקם נתלו על הקירות בעוד אחרים השתלשלו מן התקרה.

במטבח הצרפתי פינו מקום של כבוד גם לבקבוקי היין. משפחות עשירות המגיעות מן האצולה שמרו את היין שלהם במרתפים ייעודיים שהשביחו את איכות היין, אך פשוטי העם אחסנו את בקבוקי היין במטבח, והם היוו אלמנט דקורטיבי  לכל דבר. צבעי הלבן, השמנת והעץ שלטו במטבח הצרפתי, אך הם לא היו לבד שם. בדים המעוטרים בפרחים אביביים, צמחי תבלין ופרחים מיובשים הם חלק מן התפאורה והם היו אחראים במידה רבה על הריח המשכר במטבח. שרשראות של שום, בצל ופלפלים שימשו הן את המבשלת בתהליך הכנת הסעודה, אך גם עיטרו את המטבח והוסיפו לו נופך כפרי וטבעי. 
 
מטבחי פרובנס ניחנו באלגנטיות מרשימה לצד כפריות פסטוראלית, לא בכדי כל כך הרבה ישראלים חולמים לעצב את המטבח הביתי שלהם בסגנון הזה. אנו באילן מטבחים נשמח לעמוד לרשותכם עם מבחר עשיר של מטבחים בקולקציית פרובנס ועוד מבחר עשיר של קולקציות: קולקציה מודרנית עכשווית, קולקציה קלאסית,קולקציה לבנה ועוד. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר לפרטים נוספים.
 
 
                        דלתות מתקפלות
 
 
עיצוב מטבח
מטבחים מעוצבים
עיצוב מטבח פרובנס

מטבחים מעוצבים